ایران بوک

ساخت وبلاگ

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد

سمپاد مخفف شده کلمه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. در بین عموم مردم مدارس استعدادهای درخشان نیز نام متداولی است .

خیلی‌ها آزمون ورودی این مدارس را به نام آزمون تیزهوشان می‌شناسند. مدارس مخصوص سمپاد برای پایه‌های مختلف دانش‌آموزان برتر را از طریق آزمون شناسایی و می‌پذیرد. بسیاری از دانش‌آموزان مایلند در آزمون تیزهوشان و ورودی مدارس شرکت کنند تا بتوانند در مدارس سمپاد به تحصیل بپردازند. به همین دلیل رقابت برای ورود به این مدارس بالاست. داوطلبان و دانش‌آموزانی که تمایل دارند در مدارس سمپاد تحصیل کنند اما شرایط ثبت نام این مدارس را نمی‌دانند، بهتر است این مطلب را دنبال کنند.

نحوه ثبت نام مدارس سمپاد

دانش‌آموزان برای ثبت نام مدارس سمپاد باید در آزمون این مدارس شرکت کنند. به همین منظور باید به آدرس سایت سمپاد sampad.medu.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهید. معمولاً برای ثبت نام زمان مشخصی اعلام می‌شود که طبق آن فراخوان می‌توانید در موعد مشخص شده، مراحل ثبت نام را طی کنید. دانش‌آموزانی که ثبت نام خود را از طریق سایت انجام داده باشند، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون را خواهند داشت. داوطلبان با دریافت کارت در جلسه حاضر شده و در آزمون شرکت می‌کنند.

مدارس سمپاد چه ویژگی‌هایی دارند؟

مدارس سمپاد با مدارس نمونه دولتی و همچنین مدارس غیرانتفاعی فرق دارند. تفاوت آنها در این است که در مدارس سمپاد سطح دروس بالاتر بوده و معلمان با این فرض که همه دانش‌آموزان وضعیت قوی دارند، تلاش می‌کنند تا با فضای آموزشی و آزمون‌های مختلف آنها را برای کنکور و آزمون‌های دیگر آماده کرده و رقابت بیشتری بین دانش‌آموزان ایجاد کنند. دانش‌آموزان سمپاد هم به طور معمول، از سایر دانش‌آموزان در مدارس دیگر فعال‌تر هستند و کسب علم و رقابت در مسیر دانش برایشان موضوع مهمی است. بسیاری از دانش‌آموزان سمپاد در کنکور هم رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند چون پایه آنها قوی است و از ابتدا در شرایط مناسبی رشد کرده‌اند و درس خواندن برایشان محدود به سال‌ پیش از کنکور نبوده است. به همین دلیل می‌توانند رتبه‌های بهتری بگیرند. این ویژگی باعث شده که بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آنها برای ورود به مدارس سمپاد تلاش کنند.

بهترین منابع برای قبولی در رشته داروسازی را از بانک کتاب ایران با تخفیف بخرید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 19:30

مساحت دایره کلاس ششم

 

درس ریاضی پایه ششم، شامل مباحث متنوعی است. دانش‌آموزان اغلب مباحث را سر کلاس درس می‌فهمند؛ اما گاهی پیش می‌آید که به دلیل پیچیدگی یک مبحث نمی‌توانند آن را به طور کامل درک کنند.

در چنین شرایطی می‌توان از کتاب‌های کار استفاده کرد و یا به سراغ کتاب درسی رفت و مباحث را دوباره مطالعه کرد. یکی از مباحث ریاضی پایه ششم محاسبه مساحت دایره است. این سؤال برای دانش‌آموزان زیادی پیش آمده و به یکی از مشکلات اصلی آنان تبدیل شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مبحث را در همین جا برای دانش‌آموزان توضیح دهیم تا دیگر مجبور نباشند به این کتاب و آن کتاب سر بزنند.

تعریف دایره

دایره یکی از اشکال هندسی مهمی است که سر و کله‌اش در مباحث ریاضی زیاد پیدا می‌شود. دایره از نظر شکل هندسی بسیار ساده است و شامل نقاطی است که فاصله‌شان از مرکز دایره یکسان و ثابت است. اما می‌توانیم این تعریف را با جزئیات و اشاره به ساختار دایره هم توضیح بدهیم.

مرکز دایره

مرکز دایره مهم‌ترین بخش در ساختار دایره است. این نقطه در مرکز دایره قرار دارد و در کتاب‌های درسی آن را با حرف O نشان می‌دهند.

شعاع دایره

فاصله هر نقطه از دایره تا مرکز آن مقدار ثابتی است. اگر خطی در بین این دو نقطه رسم کنیم، آن خط شعاع دایره خواهد بود. شعاع دایره را در کتاب‌های درسی با حرف کوچک r نشان می‌دهند.

وتر دایره

وتر دایره پاره خطی است که می‌تواند دو نقطه از روی دایره را به هم دیگر وصل کند.

قطر دایره

بزرگترین وتر هر دایره، قطر آن است. مهم‌ترین ویژگی قطر دایره این است که از مرکز دایره می‌گذرد.

محاسبه محیط دایره

محیط دایره را با حرف c نشان می‌دهند. محیط دایره را می‌توان به دو روش محاسبه کرد. در روش اول از شعاع و در روش دوم از قطر دایره استفاده می‌کنیم.

در روش اول محیط دایره برابر است با شعاع ضربدر عدد پی ضربدر ۲

در روش دوم محیط دایره برابر است با عدد پی ضربدر قطر دایره

محاسبه مساحت دایره

مساحت دایره هم به سه روش محاسبه می‌شود.

راه اول با استفاده از شعاع دایره است:

اگر تنها شعاع دایره را می‌دانید می‌توانید با فرمول (شعاع ضربدر شعاع ضربدر عدد پی) مساحت دایره را حساب کنید.

راه دوم با استفاده از قطر دایره است:

اگر قطر دایره را در اختیار داشته باشید، می‌توانید با فرمول (قطر دایره ضربدر قطر دایره ضربدر عدد پی تقسیم بر چهار)

راه سوم با استفاده از محیط دایره است:

در روش سوم برای محاسبه مساحت دایره می‌توانید از فرمول (محیط دایره ضربدر محیط دایره تقسیم بر عدد پی ضربدر ۴)

بهترین کتاب‌های کمک درسی ریاضی ششم

برای اینکه بتوانید به تمام مباحث ریاضی پایه ششم مسلط شوید، بهتر است از انواع کتاب‌ کمک درسی و کتاب‌های کار استفاده کنید.

 


ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 150 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 19:29

دبیری زیست

رشته دبیری زیست یکی از رشته‌های زیر گروه علوم تجربی است. این رشته به دلیل داشتن شرایط شغلی با ثبات و درآمد ثابت آن مورد توجه داوطلبان زیادی قرار می‌گیرد.

این رشته در واقع به عنوان رشته آموزش زیست شناسی و در زیر گروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی درج شده است. در این مطلب به جزئیات مربوط به این رشته و دانشگاه‌هایی که در این رشته پذیرش دانشجو دارند، می‌پردازیم.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، این نکته است که هر رشته‌ و هر شغلی شرایط متفاوتی دارد که ممکن است برای یک نفر بسیار مناسب و برای دیگری بسیار نامناسب باشد. پس برای انتخاب باید شرایط خودتان را در نظر بگیرید و براساس علاقه خودتان تصمیم گیری کنید.

رشته آموزش زیست شناسی در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان برای رشته‌های مختلفی پذیرش دانشجو دارد. اما یکی از رشته‌های پرطرفدار آن رشته آموزش زیست شناسی بوده که عنوان شغلی آن دبیری زیست است. برای اینکه بتوانید در این رشته پذیرفته شوید باید رتبه خوبی در کنکور بیاورید. علاوه بر این لازم است که درس زیست شناسی را با درصد خوبی بزنید.

یکی از محسنات دانشگاه فرهنگیان این است که دانشجویان می‌توانند از طریق آن راحت‌تر وارد فضای کاری و شغلی شوند. این دانشگاه با تربیت معلمان و آموزگاران تلاش می‌کند تا افرادی را وارد حوزه آموزش و پرورش کند که مهارت تدریس را یاد گرفته‌اند و می‌توانند در انتقال علم و دانش یاریگر دانش‌آموزان باشند.

شرایط تحصیل در رشته دبیری زیست

یکی از تفاوت‌های رشته آموزش زیست شناسی با رشته‌ زیست شناسی در این است که دانشجویان در کنار آموزش مفاهیم زیست شناسی به صورت گسترده، با مهارت‌های آموزش و تدریس نیز آشنا می‌شوند. دانشجویان این رشته می‌دانند که قرار است در آینده با عنوان شغلی دبیری زیست به کار مشغول شوند و با دانش آموزان سروکار دارند. بنابراین تلاش می‌کنند که شیوه ارتباط با آنان و همچنین راه‌های تدریس آسان و همه‌ فهم را هم بیاموزند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به عنوان دبیر زیست در مدارس و آموزشگاه‌ها مشغول به کار شده و می‌توانند فضای تدریس را تجربه کنند.

منابع درسی خود برای قبولی در آزمون زیست شناسی را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 19:25

بهترین کتاب کمک درسی ریاضی نهم

پایه نهم دوره از دوره اول متوسطه مقطع بسیار مهمی است. دانش‌آموزان باید در این پایه خودشان را آماده کنند تا به دوره دوم متوسطه بروند.

از طرفی هر چه در این پایه جمع می‌کنند را با خودشان به سال بعد برده و در صورتی که دست‌شان خالی باشد، نمی‌توانند به طور همزمان برای کنکور و یا کسب معدل خوب هدف‌گذاری کنند. علاوه بر همه این‌ها بسیاری از دانش‌آموزان پایه نهم تصمیم دارند در آزمون‌های تیزهوشان هم شرکت کنند. به همین دلیل به انواع کتاب‌ کمک درسی نیاز دارند.

یکی از مهم‌ترین دروسی که دانش‌آموزان برای آن کتاب تهیه می‌کنند درس ریاضی نهم است. در این مطلب بهترین کتاب کمک درسی ریاضی نهم را با ذکر ویژگی‌های هر کتاب و اینکه هر کدام برای چه دانش‌آموزانی مناسب است، بررسی می‌کنیم.

کتاب پیشتاز ریاضی نهم خیلی سبز

کتاب پیشتاز ریاضی پایه نهم انتشارات خیلی سبز شامل درسنامه، پرسش تشریحی و سؤالات تستی به همراه پاسخنامه است. این کتاب به دلیل داشتن درسنامه می‌تواند به مرور مباحث ریاضی کمک کند و اگر ایرادی دارید آن را شناسایی کرده و برطرف کنید. سؤالات تشریحی هم برای تمرین بیشتر خوبند و در نهایت تست‌های کتاب که از جمله سؤالات استاندارد و همچنین نمونه سؤالات آزمون‌های تیزهوشان سالهای گذشته هستند نیز به شما در افزایش آمادگی برای چنین آزمون‌هایی کمک می‌کنند. این کتاب برای دانش‌آموزان متوسط و قوی بسیار مناسب است.

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم انتشارات گاج برای دانش‌آموزان ضعیف، متوسط و قوی مناسب است. این کتاب شامل سه بخش کلی آموزش، امتحان و تست است. از نظر ساختار می‌توان گفت که این کتاب به کتاب پیشتاز شبیه باشد؛ اما اگر درسنامه را مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که بخش آموزش در کتاب سیر تا پیاز ریاضی نهم کامل و جامع است و می‌تواند حتی دانش‌آموز را از کتاب درسی خود بی‌نیاز کند. بخش سؤالات تشریحی و تست نیز برای آمادگی دانش‌آموز در امتحانات پایان نیمسال اول و دوم و شرکت در آزمون‌های مختلف بسیار مفید و مناسب هستند.

کتاب های کمک درسی خود را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 214 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 19:22

کنکور خارج از کشور چیست؟

کنکور خارج از کشور، آزمونی است که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می‌شود.

این کنکور برای داوطلبانی که به هر دلیل در خارج از کشور هستند؛ اما قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را دارند، برگزار می‌گردد. در این مطلب قصد داریم شرایط شرکت در این کنکور و همچنین تفاوت‌های کنکور خارج از کشور با کنکور داخل از کشور را بیان کنیم و جزئیات آن را در اختیار شما قرار دهیم. اگر درباره این کنکور سؤال و ابهامی دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ثبت نام برای کنکور خارج از کشور

کنکور خارج از کشور به صورت همزمان با کنکور سراسری داخل کشور برگزار می‌شود. این کنکور می‌تواند راه ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های سراسری ایران باشد. این کنکور در برخی از کشورهای خارجی برگزار شده و ثبت نام آن نیز از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود. روال ثبت نام در این کنکور به همان شیوه داوطلبان داخل است و تنها پیش‌شرط هایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط شرکت در کنکور خارج از کشور

مهم‌ترین شرط برای شرکت در کنکور خارج از کشور این است که داوطلبان اقامت قانونی در ایران را داشته باشند و از اتباع غیرایرانی باشند که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ایران را دارند. علاوه بر این لیستی از استان‌هایی که اتباع غیرایرانی امکان تحصیل و زندگی در آن‌ها را دارند، موجود است که باید قبل از ثبت‌نام آن را بررسی کنید. فهرست این استا‌ن‌ها نیز در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفته است.

گروه‌های آزمایشی در کنکور خارج از کشور

کنکور سراسری خارج از کشور دقیقاً مانند کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی، هنر و زبان برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند براساس شرایط و رشته‌های مورد نظر خود در هر گروه در کنکور خارج از کشور شرکت کنند.

لازم به ذکر است که این کنکور در کشورهای ترکیه، پاکستان، قطر، کویت، لبنان، امارات و آلمان برگزار شده است. با این همه داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام، فهرست‌ کشورهایی که در آنها کنکور برگزار می‌شود را مجدداً بررسی کنند. زمان اعلام نتایج این کنکور نیز براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود، بنابراین اگر در این کنکور شرکت کرده‌اید، بهتر است اخبار این سایت را به طور دقیق پیگیری کنید.

منابع دروس خود برای قبولی در کنکور را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 19:21

رشته داروسازی

رشته داروسازی از رشته‌های بسیار پرطرفدار در گروه علوم تجربی است.

این رشته را می‌توان جز بهترین رشته‌های این زیر گروه دانست که پس از پزشکی و دندانپزشکی نیازمند رتبه‌ای خوب برای قبولی است. رشته داروسازی از نظر شرایط تحصیل و پس از آن شغل و درآمد شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با رشته پزشکی و دندانپزشکی دارد. بهتر است داوطلبان کنکور تجربی پیش از انتخاب رشته به تمام جوانب این شغل توجه کنند و سپس دست به انتخاب رشته بزنند. در این مطلب قصد داریم جزئیات این رشته را با شما در میان بگذاریم. اگر رشته داروسازی جز اهداف و آرزوهای شماست، خواندن این مطلب را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم.

دوران تحصیل در رشته داروسازی

همان‌طور که می‌دانید زیر گروه رشته داروسازی در  واقع زیر گروه دو از گروه آزمایشی علوم تجربی است. دوران تحصیل در این رشته شش است. دانشجویان رشته داروسازی پس از فارغ التحصیلی باید دوران دو ساله طرح را نیز بگذرانند. دروس و مباحثی که دانشجویان این رشته با آن سروکار دارند پر از اصطلاحات تخصصی و علمی است که نیازمند داشتن حافظه‌ای قوی و همچنین دانش کافی در زبان انگلیسی است.

آینده شغلی برای رشته داروسازی

اشغال در رشته داروسازی مختلف و در بخش‌های متفاوت است. فارغ التحصیلان رشته داروسازی پس از گذراندن دوره طرح خود می‌توانند در داروخانه‌ها و یا در کارخانه‌های تولیدی و تخقیقاتی مشغول به کار شوند. این افراد به دلیل داشتن اطلاعات تخصصی حوزه داروسازی از نظر درآمد نیز وضعیت خوبی خواهند داشت.

دروس مهم رشته داروسازی

اگر دانش‌آموز رشته تجربی هستید و هدفتان قبولی در رشته داروسازی است، باید دروس ریاضی، شیمی و زیست شناسی را تا حد امکان بخوانید. این دروس بالاترین ضریب‌ها را در کنکور دارند و کسی که بتواند درصد بالایی در این درس‌ها بیاورد، امکان پذیرفته شدن در رشته داروسازی را خواهد داشت. درس شیمی به خصوص به دلیل داشتن ارتباط با حوزه داروسازی اهمیت بیشتری دارد.

اگر برای قبولی در کنکور تجربی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 143 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 19:18

رشته پرستاری

​​​​​​​

رشته پرستاری یکی از رشته‌های مربوط به زیر گروه علوم تجربی است. این رشته از سوی بسیاری از داوطلبان مورد توجه قرار می‌گیرد.

در انتخاب رشته پرستاری، علاقه شخصی نقش بسیار مهمی دارد. چون این رشته، رشته‌ای چالش‌برانگیز است و سختی‌های خاص خودش را دارد. در این مطلب قصد داریم این رشته را با جزئیات آن معرفی کنیم. اگر داوطلب کنکور تجربی هستید و به انتخاب این رشته فکر می‌کنید و مایلید با آینده شغلی آن آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید.

زیر گروه پرستاری در گروه علوم تجربی

زیر گروه رشته پرستاری در واقع زیر گروه ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی است. طول دوران تحصیل در این رشته ۴ سال بوده و پس از آن دانشجویان در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می‌شوند. رتبه لازم برای قبولی در رشته پرستاری نیز به منطقه و دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. از طرفی این رشته در دانشگاه‌های پردیس خودگردان هم پذیرش دارد و افرادی که می‌خواهند حتماً در آن پذیرفته شوند، می‌توانند این دانشگاه‌ها را هم در نظر بگیرند.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری

شما برای تحصیل در رشته پرستاری باید واحدهای عملی زیادی را بگذرانید. دانشجویان این رشته باید بخشی از دروس خود را به صورت عملی و در فضای بیمارستان بگذارنند. این نکته مهمی است که هر داوطلبی پیش از انتخاب رشته باید به آن توجه کند. از سوی دیگر این رشته جز رشته‌هایی است که دانشجویان آن پس از فارغ التحصیلی باید دوره‌ دو ساله طرح را نیز بگذارنند.

سختی‌های شغل پرستاری

داوطلبان باید بتوانند تصویر دقیقی از شغل پرستاری و آینده آن داشته باشند. اگر تنها به پرستاری علاقه دارید؛ اما نمی‌دانید در آینده قرار است در چه شرایطی و به چه شکلی کار کنید، یعنی تصورتان نادرست و ناقص است. پرستاران فقط در بیمارستان کار نمی‌کنند. آن‌ها در مراکز درمانی، درمانگاه‌ها، مراکز نگه‌داری از بیماران، کودکان استثنایی و... نیز مشغول به کار می‌شوند.

در بیمارستان پرستارها شیفت‌های مختلفی دارند. ممکن است در طول یک ماه ناچار شوند شیفت شب را بپذیرند و یا در روزهای تعطیل، عید نوروز، مناسبت‌های خاص نیز مجبور شوند شیفت بگیرند و کار کنند. در واقع پرستاران مثل سایر کارمندان و شاغلان تعطیلات ندارند.

علاوه بر این شرایط، پرستاران با بیماران مختلفی سروکار دارند. حتی ارتباط آنها با بیماران بیشتر از ارتباط پزشک با بیمار است. پرستاران به وضع بیماران رسیدگی می‌کنند و گاهی بیماران شرایط نامساعد و نامناسبی دارند. برای بسیاری از افراد علاقه مند به رشته پرستاری حضور در بیمارستان و رسیدگی به بیماران لذت‌بخش است. چرا که پرستاران در بهبود وضع بیمار و کمک به درمان آن‌ها نقشی مؤثر دارند. بنابراین می‌توان گفت که پرستاران با وجود دشواری‌های شغلی‌شان از انسانیت و شرافت بالایی برخورداند.

اگر برای قبولی در کنکور تجربی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 22:31

چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم؟

آزمون نمونه دولتی برای ورود دانش‌آموزان به مدارس نمونه دولتی برگزار می‌شود. دانش‌آموزان پایه ششم و پایه نهم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

شرایط تحصیلی در مدارس نمونه دولتی از کیفیت بالایی برخوردار است و دانش‌آموزان به ازای پرداخت شهریه‌ای که به اندازه شهریه مدارس غیرانتفاعی بالا نیست، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. بنابراین خیلی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند در رقابت با سایرین در این آزمون شرکت کنند. اما سؤال اصلی اغلب آن‌ها این است که چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم که قبول شویم؟ در این مطلب تلاش می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا با تلاش و برنامه ریزی به هدفتان برسید.

به ضرایب دروس مختلف توجه کنید

اگر به منابع آزمون نمونه دولتی توجه کنید، متوجه می‌شوید که همه دروس از ضریب یکسانی برخوردار نیستند و تعداد سؤالات نیز برای تمام درس‌ها یکسان نیست. درس ریاضی با ۲۵ سؤال ضریب ۳، درس علوم با ۲۵ سؤال ضریب ۲ و درس فارسی با ۱۵ سؤال ضریب ۲، پیا‌م‌های آسمان و مطالعات اجتماعی نیز هر کدام ۱۰ سؤال داشته و ضریب‌شان هم ۲ است. این ضرایب نشان می‌دهد که باید روی درس ریاضی و علوم وقت بیشتری بگذارید. مطالعه بیشتر این دروس می‌تواند بر روی نمره نهایی شما تأثیر بسیاری داشته باشد.

برای نمونه دولتی چند ساعت درس بخوانیم؟

یکی از سؤالات متداول دانش‌آموزان این است که برای آزمون نمونه دولتی چند ساعت درس بخوانند؟ نکته مهم این است که مشخص کنید وضعیت شما چگونه است؟ وضعیت‌تان به طور میانگین ضعیف، متوسط یا قوی است؟ بعد از مشخص شدن وضعیت‌تان باید برای ادامه مسیر برنامه ریزی کنید. مثلاً اگر وضعیت‌تان ضعیف است باید در ابتدا اشکالات و ایراد‌هایتان را پیدا کرده و برطرف کنید.

پس از آن لازم است که برای مطالعه اختصاصی برای آزمون نمونه دولتی برنامه بریزید، شیوه‌های تست زنی را یاد بگیرید و سرعت‌تان را در تست زنی افزایش دهید. پس شما به زمان بیشتری نیاز دارید. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا تصویر دقیق‌تری از خودتان داشته باشید و با دقت بیشتری برای خود هدف گذاری کنید.

برای اینکه بتوانید در آزمون نمونه دولتی قبول شوید به کتاب‌های کمک آموزشی مناسب احتیاج دارید. وبسایت بانک کتاب می‌تواند همراه شما در این مسیر باشد.

 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 22:28

استرس کنکور

استرس کنکور دغدغه بسیاری از داوطلبان کنکور است. داوطلبان تمایل دارند تا با روش‌هایی بر این استرس غلبه کنند؛ با این حال هر چه به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شوند، استرس هم زیادتر می‌شود!

آیا شما هم با استرس کنکور درگیرید و آن را تجربه کرده‌اید؟ تا به حال از چه روش‌هایی برای مدیریت این استرس استفاده کرده‌اید و این روش‌ها تا چه اندازه نتیجه بخش بوده‌اند؟ در این مطلب به استرس کنکور، راهکارهای مدیریت آن و عوارض استرس بر کنکور می‌پردازیم. اغلب با این موضوع درگیر هستید و یا فکر کردن به کنکور استرستان را تا چند برابر افزایش می‌دهد، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

استرس کنکور چیست؟

در یک تعریف کلی استرس را پاسخ بدن به شرایط و وضعیت محیطی فرد می‌دانند. یعنی شما می‌دانید که یک آزمون دشوار در راه است و حتی فکر کردن به آن به شما استرس می‌دهد. استرس باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود. این هورمون‌ها نیز باعث افزایش تپش قلب و افزایش سطح هوشیاری در فرد می‌شوند. اما نکته مهم این است که نمی‌توان هر نوع استرسی را استرس تخریب کننده دانست.

استرس کنکور لحظه‌ای شاید حتی برایتان خوب باشد چون به یادتان می‌آورد که دوباره به سوی کتاب‌هایتان بروید و طبق برنامه کنکور مطالعه کنید. اما استرسی که به شکل طولانی مدت با عوارضی مثل بیخوابی، کمبود انرژی، تغییر فشار خون و در مواردی افسردگی همراه باشد، نیاز به مراجعه به روانپزشک و مشاور دارد.

چطور بر استرس کنکور غلبه کنیم؟

برای اینکه بتوانید مطالعه‌ای با کیفیت داشته باشید و به صورت منظم طبق برنامه تان جلو بروید، باید استرس کنکور را از خود دور کنید. ضمن اینکه باید بدانید برای برخی از داوطلبان کنکور بخشی از این استرس ناشی از عقب ماندن از برنامه، شروع دیر هنگام برای مطالعه و تلنبار شدن دروس است. پس در مرحله اول باید این موارد را رفع کرده و همزمان با برنامه پیش بروید. پس از آن می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

مطالعه به روش صحیح

بسیاری از داوطلبان گمان می‌کنند همین که روزی دوازده تا شانزده ساعت مطالعه کنند، کافی است و باعث موفقیت آنان در کنکور می‌شود. این در حالی است که روش مطالعه شما باید صحیح و اصولی باشد. مثلاً شما نمی‌توانید درس زیست شناسی را به همان روش درس فیزیک بخوانید. باید برای هر کدام روش صحیحی برای مطالعه داشته باشید و بتوانید مباحث مفهومی را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید.

اگر برای قبولی در کنکور به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت بانک کتاب سری بزنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 22:26

 

معرفی رشته کامپیوتر در دانشگاه

رشته کامپیوتر از جمله رشته‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته.

بازار کار این رشته و جذابیت روز افزون آن به دلیل پیشرفت در حوزه فناوری باعث شده تا دانش‌آموزان به رشته کامپیوتر در دانشگاه علاقه زیادی نشان دهند. این رشته دارای گرایش‌های مختلفی است. بعضی از داوطلبان بدون اطلاع از جزئیات هر گرایش دست به انتخاب رشته می‌زنند و پس از آن پشیمان می‌شوند که چرا به اندازه کافی درباره هر گرایش اطلاعات کسب نکرده‌اند.

ضمن اینکه گرایش‌های این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است. به این معنا که دانشجویان در مقطع ارشد باز هم می‌توانند به زیرشاخه‌ای جزئی‌تر از گرایش اصلی خود بروند و به صورت گسترده‌تری بر مباحث آن گرایش خاص تمرکز کنند. در این مطلب به رشته کامپیوتر در دانشگاه و اطلاعات مرتبط با آن می‌پردازیم.

مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار

یکی از جذاب‌ترین گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار است. این رشته می‌تواند برای افرادی که خوره کامپیوتر هستند و به نوشتن و توسعه نرم‌افزارهای مختلف علاقه دارند، بسیار مناسب باشد. دانشجویان در رشته مهندسی نرم‌افزار یاد می‌گیرند چطور پروژه‌های تولید سیستم‌های نرم‌افزاری را مدیریت کرده و پروتکل‌های مختلف شبکه‌های کامپیوتری را پیاده‌سازی کنند.

علاوه بر این طراحی و کدنویسی سیستم عامل‌های مختلف را نیز می‌آموزند. با توجه به اینکه زبان‌های نرم‌افزاری مختلف وجود دارد، دانشجویان در مقطع کارشناسی آماده می‌شوند که علاوه بر آموختن مقدمات برنامه‌نویسی، بر یکی از این زبان‌ها نیز مسلط شوند.

مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار

مهندسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار با هدف تولید روش و ابزارهای مناسب طراحی مدارهای دیجیتالی راه اندازی شده است. دانشجویان در این گرایش دانشجویان به مطالعه قطعات سخت‌افزاری پرداخته و یا آن‌ها را به شکلی متفاوت و کاربردی‌تر طراحی می‌کنند. سیستم‌های رایانه‌ای، چیپ‌ها و مدارها از جمله سخت افزارهایی است که دانشجویان در این گرایش با آنها زیاد سر و کار دارند.

اگر برای قبولی در رشته مهندسی کامپیتور به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.


ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 22:22

معرفی مشاغل رشته تجربی

زیر گروه علوم تجربی شامل رشته‌های دانشگاهی متنوعی است. دانش‌آموزان می‌توانند در رشته‌های مختلفی پذیرفته شده و مشاغل مختلفی را تجربه کنند.

اگر در انتخاب رشته دانشگاهی تردید دارید و از طرفی با مشاغل رشته تجربی آشنا نیستید، بهتر است حتماً درباره رشته‌های مختلف تحقیق کنید، از افرادی که در رشته‌های زیر گروه تجربی تحصیل می‌کنند، مشورت بگیرید. علاوه بر این لازم است به زیر گروه‌های علوم تجربی هم توجه کنید. هر زیر گروه برای دروس مختلف ضریب خاصی دارد و لیست رشته‌های آن متفاوت است. در این مطلب قصد داریم تعدادی از مشاغل این رشته را بررسی کنیم و با آینده شغلی و شرح وظایف آن آشنا شویم.

مشاغل گروه علوم پزشکی

گروه علوم پزشکی شامل چند رشته مختلف است که شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می‌شود. این رشته‌ها پرطرفداترین رشته‌های زیر گروه علوم تجربی هستند. این رشته‌ها در زیر گروه یک قرار دارند و داوطلبانی می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند که بهترین رتبه‌ها را کسب کرده باشند. دانش‌آموزانی که در این رشته‌ها پذیرفته شوند چند سال تعهد به خدمت دارند که باید آن را نیز به انجام برسانند.

مشاغل گروه پیراپزشکی

در جایگاه دوم بعد از علوم پزشکی، رشته‌های گروه پیراپزشکی قرار می‌گیرند. رشته‌های این گروه شامل پرستاری، مامایی، اتاق عمل، تکنسین هوشبری، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، علوم آزمایشگاهی، گفتار درمانی و... است. البته درآمد و بازار کار رشته‌های این گروه با هم بسیار متفاوت هستند. علاوه بر این در رشته‌هایی مثل فیزیوتراپی و بینایی سنجی این امکان برای افراد وجود دارد که مطبی شخصی داشته باشند و به طور مستقل نیز کار کنند.

اگر برای قبولی در کنکور تجربی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 17:44

معرفی کتاب عربی و زبان قرآن پایه یازدهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

این کتاب با داشتن مجموعه‌ای از پرسش‌های چهارگزینه‌ای و انواع و اقسام تست‌های تالیفی و کنکوری منبع خوبی برای داوطلبان است.

کتاب عربی و زبان قرآن یازدهم خیلی سبز برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری مناسب است. این کتاب توسط کاظم غلامی در صد و هفتاد و پنج صفحه منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا بر مباحث متنوع عربی مسلط شوند. درس عربی از جمله دروس عمومی بسیار مهم در کنکور ریاضی و تجربی است. بسیاری از دانش‌آموزان به خاطر دشوار بودن مباحث این درس، به کلی از تست‌های این درس صرف نظر می‌کنند. در حالی که اگر بتوانید درصد خوبی در این درس کسب کنید، از بسیاری از رقبا جلو می‌افتید.

درسنامه و بخش آموزشی

درسنامه یکی از بخش‌های کتاب عربی یازدهم خیلی سبز است. درسنامه این کتاب براساس سرفصل‌های کتاب درسی شما طراحی شده و می‌توانید بعد از خواندن کتاب خودتان به سراغش بیایید. در این درسنامه مباحث مختلف عربی به صورت طبقه بندی شده و مجزا ارائه شده‌اند. این شیوه طراحی درسنامه به شما کمک می‌کند تا مباحث را جداگانه مطالعه کرده و بهتر متوجه اشکالات خود بشوید.

ضمن اینکه جدا بودن مباحث مختلف به شما کمک می‌کند که هر مبحث را متناسب با برنامه‌ریزی درسی خود مطالعه کنید. مثلاً شیوه خواندن قواعد عربی با روش مطالعه واژگان و لغات کاملاً متفاوت است. پس می‌توانید از طریق درسنامه کتاب این مباحث را جداگانه و در زمان‌های مختلف مطالعه کنید.

تست و پرسش‌های چهارگزینه‌ای

تفکیک مباحث و سرفصل‌های کتاب عربی و زبان قرآن پایه یازدهم خیلی سبز در بخش تست‌ها نیز رعایت شده است. به این شکل که شما می‌توانید تست‌های واژه‌ها را جداگانه پاسخ داده و سپس به سراغ تست‌های مربوط به فنون ترجمه و یا قواعد عربی بروید. تست‌های این بخش شامل انواع سوالات کنکوری و تالیفی هستند و برای هر فصل تعداد قابل توجهی تست وجود دارد. اگر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، می‌توانید وضعیت خود را به خوبی ارزیابی کنید و متوجه شوید که چقدر بر درس عربی پایه یازدهم تسلط پیدا کرده‌اید.

از وبسایت بانک کتاب می‌توانید منابع ذکر شده را تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 17:42

معرفی کتاب هفت خان آرایه های ادبی کنکور کلیه رشته ها انتشارات خیلی سبز

حتماً می‌دانید که درس زبان و ادبیات فارسی مباحث بسیار گسترده‌ای دارد که هر کدام از اهمیت زیادی در کنکور سراسری برخوردارند. یکی از مهم‌ترین مباحث آرایه‌های ادبی است که خواندنش به دقت زیادی نیاز دارد.

کتاب آرایه‌ های ادبی انتشارات خیلی سبز از مجموعه کتابهای هفت خان بوده که برای داوطلبان و دانش‌آموزان تمام گروه‌های آزمایشی مناسب است. محمد امیر سلیمانی و علیرضا جعفری از جمله مولفان این کتاب هستند و تمام محتوای موردنیاز شما در مبحث آرایه‌های ادبی را در سیصد و هفتاد و شش صفحه گردآوری کرده‌اند.

تفکیک مباحث متنوع زبان و ادبیات فارسی به فهم بهتر آنها کمک می‌کند و باعث می‌شود بتوانید تست‌های مرتبط با آن را بهتر و سریع‌تر پاسخ دهید. به همین دلیل کتاب‌هایی منتشر شده که مباحث در آنها تفکیک شده است. مجموعه چند جلدی هفت خان خیلی سبز نیز از این جمله است. در ادامه با بخش‌های مختلف این جلد از مجموعه بیشتر آشنا می‌شویم:

فهرست کتاب هفت خان آرایه‌های ادبی خیلی سبز

در کتاب آرایه‌های ادبی هفت خوان خیلی سبز سه بخش کلی وجود دارد که شامل: آموزش، آزمون و پاسخنامه تشریحی است. در هر کدام از این بخش‌ها می‌توانید محتوای موردنیاز خود را پیدا کنید. طولانی‌ترین بخش هم مربوط به آموزش بوده که تمام آرایه‌های ادبی به تفکیک و با شرح کامل و جامع در آن گنجانده شده است.

محتوای آموزشی و درسنامه

کتاب آرایه‌های ادبی هفت خان خیلی سبز شامل درسنامه‌هایی است که به طور دقیق هر آرایه در آن توضیح داده شده است. علاوه بر این در انتهای هر مبحث جداولی برای مقایسه آرایه‌های شبیه به هم آمده است. این مقایسه‌ها به شما کمک می‌کند تا کامل و دقیق هر آرایه‌ را بشناسید و ویژگی‌هایش را تشخیص بدهید. در طول درسنامه هم تعداد زیادی مثال و تمرین وجود دارد تا در لحظه مطالعه بتوانید نمونه سوالات و تست‌های مرتبط با آنها را نیز بخوانید و پاسخ دهید.

در ضمن هیچ آرایه‌ای از چشم مولفان کتاب دور نمانده و حتی به آرایه‌هایی پرداخته شده که احتمال طرح تست کنکور از آنها بسیار پایین است. اما شما می‌توانید با خواندن آن مطمئن باشید که تمام تست‌های آرایه‌های ادبی در کنکور سراسری را به درستی پاسخ می‌دهید.

از وبسایت بانک کتاب می‌توانید منابع ذکر شده را تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:35

معرفی کتاب شیمی دهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

این کتاب پانصد و پنجاه و پنج صفحه دارد و شامل درسنامه، پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخنامه کاملاً تشریحی است.

کتاب شیمی دهم انتشارات خیلی سبز توسط نیما سپهری و مهدی براتی برای داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ریاضی منتشر شده است. این کتاب از جمله محبوب‌ترین کتاب‌های تست برای درس شیمی پایه دهم و همیشه در لیست بهترین منابع شیمی دهم قرار می‌گیرد. تجدید چاپ‌های متعدد این کتاب نیز گواهی بر این ادعاست و نشان می‌دهد که این کتاب در عمل برای دانش‌آموزان پایه دهم و داوطلبان کنکور سراسری کاربردی و موثر بوده است. در این مطلب با ساختار این کتاب و جزئیات هر بخش آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بخش آموزش شیمی دهم خیلی سبز

اگر به فهرست کتاب شیمی پایه دهم انتشارات خیلی سبز دقت کنید، متوجه می‌شوید که در این کتاب بخشی مجزا و تفکیک شده به عنوان درسنامه وجود ندارد. این ویژگی از جهاتی مثبت است. چرا که درسنامه و محتوای آموزشی به همراه نکات مهم و کنکوری در پاسخنامه کتاب گنحانده شد. با این شیوه دانش‌آموزان و داوطلبان خود را ملزم می‌بینند تا حتماً به پاسخنامه کتاب مراجعه کرده و آن را مطالعه کنند.

در بخش پاسخنامه کتاب تمام مباحث آموزشی مطابق سرفصل‌های کتاب درسی به همراه نکته هر تست توضیح داده شده و می‌توانید با مطالعه آن از بابت مرور مباحث شیمی آسوده‌خاطر باشید.

تست‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای

تست‌هایی که در کتاب شیمی دهم انتشارات خیلی سبز وجود دارد، شامل دو نوع کلی است: تست‌های سری A و تست‌های سری Z. تست‌های سری A شامل تست‌هایی است که از تست‌های کنکور سراسری از ازل تا ابد (به ادعای مولفان کتاب) برگرفته شده‌اند. علاوه بر این تست‌هایی که براساس متن و تمرین‌های کتاب درسی طراحی شده‌اند به همراه تست‌های مفهومی نیز شامل این گونه تست‌ها هستند.

تست‌های سری Z هم شامل تست‌هایی هستند که اگر بتوانید به آنها پاسخ دهید، صد در صد زدن تست‌های شیمی کنکور برای شما تضمین شده است. این تست‌ها دشوار هستند و با در نظر گرفتن انواع و اقسام ترفندهای طراحی سوال و تست کنکور طراحی شده‌اند.

از وبسایت بانک کتاب می‌توانید منابع ذکر شده را تهیه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 98 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:27

معرفی کتاب لغت و املا جامع کنکور کلیه رشته ها نشر الگو

این کتاب یکی از بهترین منابع برای فراگیری لغت و آموختن نکات و ترفندهای مرتبط با درس املا است و می‌تواند برای دانش‌آموزان و داوطلبان مفید و موثر باشد.

کتاب لغت و املا جامع نشر الگو با توجه به اهمیت مبحث لغت و املا در کنکور سراسری و همچنین وجود اشکالات فراوان در این مبحث در بین دانش‌آموزان و داوطلبان منتشر شده است. این کتاب در پانصد و بیست صفحه توسط علیرضا عبدالمحمدی تالیف و تدوین شده است. در ادامه به معرفی دقیق‌تر این کتاب می‌پردازیم:

فهرست کتاب لغت و املا جامع

با نگاهی اجمالی به فهرست کتاب لغت و املا الگو متوجه می‌شوید که مباحث آن به شکلی منظم و دقیق تفکیک و طبقه‌بندی شده‌اند. این کتاب با شرح نکاتی درباره تکنیک‌های تست‌زنی و اهمیت مبحث املا و لغت شروع می‌شود. احتمالاً می‌دانید که اگر بتوانید تمام تست‌های مربوط به لغت و املا را به درستی پاسخ دهید حدود ۲۵ درصد از درس زبان و ادبیات فارسی را کسب کرده و می‌توانید برای دست‌یابی به ۷۵ درصد باقیمانده رقابت کنید.

فهرست این کتاب شامل بررسی لغت و املای سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت درس به درس است. پس از بررسی کامل سه پایه، مولفان تلاش کرده‌اند به سرفصل‌هایی بپردازند که داوطلبان بیشترین اشکال را در آنها داشته و تست‌های پیچیده‌ای نیز از آنها طرح شده‌ است.

از جمله سرفصل‌های مهم و جالب توجه این کتاب، توجه به تشابهات املایی و معنایی، زنجیره املایی، صد متن و صد بیت املایی خارج از کتاب و... است. این سرفصل‌ها به شکلی چیده شده‌اند که تمام نکات مهم و برجسته تست‌های کنکوری را دربربگیرند.

تست‌های کتاب لغت و املا جامع

پس از اینکه بتوانید مباحث و نکات مهم و کنکوری هر پایه را به صورت درس به درس مطالعه کنید، باید تست بزنید. رفتن به مرحله تست زنی هم مستلزم تسلط کافی بر مباحث کتاب و همچنین مرور نکات آن است. بنابراین به یک مطالعه سرسری قناعت نکنید و کتاب را با دقت بخوانید. تست‌های این کتاب شامل چند دسته کلی هستند که در ادامه به جزئیات هر کدام از آنها اشاره می‌کنیم.

اگر می‌خواهید این کتاب را با تخفیف بخرید به بانک کتاب ایران مراجعه کنید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 83 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:21

پذیرش با سوابق تحصیلی

 

داوطلبان و دانش‌آموزان می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف و براساس سوابق تحصیلی خود در دو نوبت ورودی مهر و ورودی بهمن پذیرفته شوند.

بنابراین داوطلبان می‌توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام و اقدام به انتخاب رشته‌های موردنظر خود کرده تا بتوانند در این دانشگاه‌ها پذیرفته شوند. داوطلبان به دو شیوه می‌توانند وارد دانشگاه سراسری شوند. دسته اول داوطلبانی هستند که از طریق کنکور و آزمون سراسری وارد دانشگاه می‌شوند و دسته دوم افرادی هستند که از طریق سوابق تحصیلی اقدام کرده و در دانشگاه پذیرفته شده‌اند. در این مطلب درباره شرایط پذیرش با سوابق تحصیلی و نحوه ثبت نام به این شیوه صحبت می‌کنیم. اگر مایلید درباره پذیرش با سوابق تحصیلی بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید.

آیا همه داوطلبان می‌توانند برای پذیرش با سوابق تحصیلی اقدام کنند؟

معیار پذیرش با سوابق تحصیلی در واقع معدل داوطلبان و دانش‌آموزان است. بنابراین داوطلبانی که می‌دانند از نظر معدل وضعیت خوبی دارند و می‌توانند در رشته‌های مورد نظر خود پذیرفته شوند، می‌توانند به راحتی برای پذیرش اقدام کنند. هر چند که در نهایت پذیرش بدون کنکور برای تمامی رشته‌های هر گروه آزمایشی مقدور نیست و شاید دانش‌آموزان با معدل بالا، مایلند در رشته‌های بهتری پذیرفته شوند و شانس خود را در آزمون سراسری کنکور بسنجند. با این همه این راهی است برای کسانی که از طریق کنکور رتبه خوبی نگرفته‌اند و یا به هر دلیل مایلند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

شرایط ثبت نام با سوابق تحصیلی

معمولاً زمان ثبت نام با سوابق تحصیلی همزمان با ثبت نام سایر داوطلبانی است که از طریق کنکور در دانشگاه پذیرفته شده‌اند. با این همه پذیرش دانشگاه‌ها در دو نوبت مهر و بهمن صورت می‌گیرد. علاوه بر این دانش‌آموزان پایه دوازدهم هم در صورتی که مدرک دیپلم خود را گرفته باشند، می‌توانند پذیرش با سوابق را امتحان کنند. اما شرایط پذیرش با سوابق تحصیلی شامل موارد زیر است:

  • پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد به دین اسلام
  • نداشتن فساد اخلاقی و یا سوپیشینه
  • عدم اعتیاد به هر گونه ماده مخدر
  • ارائه مدارک دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی
  • تعهد به تحصیل در رشته‌های محل قبولی

چطور برای پذیرش با سوابق تحصیلی ثبت نام کنیم؟

داوطلبان برای پذیرش با سوابق تحصیلی باید در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت نام کنند. دفترچه راهنمای رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که به این شیوه دانشجو می‌پذیرند نیز از طریق همین سایت قابل دریافت است. پس از آن باید کد رشته‌های موردنظر خود را از دفترچه پیدا کرده تا بتوانید در سامانه ثبت‌نام، ثبت کنید. بعد از آن با پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت کد رهگیری می‌توانید مراحل ثبت نام با سوابق تحصیلی را تکمیل کنید.

برای اینکه بتوانید بدون کنکور راهی دانشگاه شوید، به معدل بالا و کتاب‌های کمک آموزشی مناسب احتیاج دارید. وبسایت بانک کتاب می‌تواند همراه شما در این مسیر باشد.

 


 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 103 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 15:40

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور

 

پذیرش دانشجو بدون کنکور یکی از شرایطی است که داوطلبان می‌توانند از آن استفاده کرده و وارد دانشگاه شوند.

البته دانش‌آموزان باید بدانند که در هر گروه آزمایشی برای رشته‌هایی خاص امکان پذیرش بدون آزمون کنکور سراسری فراهم شده و دانش‌آموز نمی‌تواند در هر رشته‌ای که بخواهد بدون کنکور پذیرفته شود. در مطلبی جداگانه درباره رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری صحبت کرده بودیم. اما شرایط پذیرش بدون کنکور چگونه است؟

شرایط پذیرش بدون کنکور

برای پذیرش در دانشگاه بدون آزمون کنکور سراسری سوابق تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین در این مرحله معدل دانش‌آموزان در تمام گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک، زبان و هنر مورد توجه قرار می‌گیرد. داوطلبان براساس معدل در دانشگاه‌های مورد نظر پذیرفته می‌شوند. این شرایط از وقتی ایجاد شده که طرح پذیرش دانشجو بدون کنکور تصویب شده است. افرادی که استرس بیش از حد سر جلسه کنکور در رتبه و درصد دروس آنها تأثیر می‌گذارد می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

آیا معدل برای پذیرش بدون کنکور مهم است؟

یکی از مواردی که داوطلبان به شدت درباره‌ آن ابهام داشته و درباره آن سؤال دارند، اهمیت معدل در پذیرش بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلات است. به کلی می‌توان گفت که معدل خاصی به عنوان پیش‌شرط برای پذیرش در رشته‌های بدون کنکور در نظر گرفته نشده. داوطلب ممکن است هر معدلی داشته باشد و برای پذیرش بدون آزمون اقدام کند.

نمی‌توان گفت که برای قبولی در یک رشته خاص و در یک دانشگاه خاص باید دقیقاً چه معدلی داشته باشید. آنچه اهمیت دارد ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی است. با این‌حال معدل بالاتر می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر در رشته دلخواهتان پذیرفته شوید.

ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی

ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی برای زیر گروه‌های مختلف انسانی، تجربی، ریاضی متفاوت است. این ضریب همچنین برای داوطلبانی که برای رشته‌ای متفاوت با زیر گروه مرتبط دیپلم خود اقدام به پذیرش کرده‌اند نیز متفاوت است. به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی دیپلم تجربی باشد اما بخواهد در رشته‌ای از زیر گروه انسانی پذیرفته شود، این ضریب متفاوت با حالتی است که دیپلم و رشته دانشگاهی هر دو از یک زیر گروه باشند.

برای اینکه بتوانید بدون کنکور راهی دانشگاه شوید، به معدل بالا و کتاب‌های کمک آموزشی مناسب احتیاج دارید. وبسایت بانک کتاب می‌تواند همراه شما در این مسیر باشد.

 


 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 103 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 15:39

معرفی مشاغل رشته ریاضی

بسیاری از داوطلبان رشته ریاضی درباره آینده شغلی رشته‌های این گروه آزمایشی اطلاعات دقیقی ندارند.

تنها رشته‌های مهندسی و آن‌ هم یکی دو گرایش مثل برق و مکانیک مورد توجه داوطلبان قرار می‌گیرند، در حالی که رشته‌های دیگری هم در این زیر گروه آزمایشی وجود دارد که از نظر آینده شغلی و درآمد در جایگاه قابل قبولی قرار دارند. بهتر است اولین باری که نام یک رشته دانشگاهی را می‌بینید در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نباشد و قبل از آن انتخاب رشته تا حد امکان درباره رشته‌های مختلف تحقیق انجام داده باشید.

آشنایی با این مشاغل و بررسی بیشتر درباره هر کدام از آن‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشند و بدون همراه شدن با موجی که آن‌ها را وادار می‌کند فقط به یکی دو رشته مهندسی فکر کنند، تصمیم معقولانه‌ای بگیرند. در این مطلب شما را با تعدادی از مشاغل رشته ریاضی آشنا می‌کنیم.

مهندسی متالوژی

دانشجویان در رشته مهندسی متالوژی یا مهندسی مواد به بررسی و شناخت مواد و ساختار شیمیایی آن‌ها می‌پردازند. دانشی که دانشجویان رشته مهندسی مواد یا متالوژی کسب می‌کنند به آن‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از تکنولوژی جدید به تحقیق درباره مواد مختلف بپردازند. برای پذیرفته شدن در این رشته باید در دروس ریاضی و شیمی بیش از سایر دروس قوی باشید.

مهندسی راه آهن

رشته مهندسی راه آهن شامل چند گرایش است: مهندسی خط و سازه‌های ریلی، مهندسی ماشین‌های ریلی و مهندسی حمل و نقل ریلی. در هر کدام از گرایش‌ها دانشجویان با هدف توسعه و برنامه ریزی در صنایع ریلی کشور آموزش می‌بینند. برنامه ریزی و تدوین راهکار برای بهره‌برداری خطوط راه‌آهن و خطوط مترو از جمله مواردی است که دانشجویان برای آن تعلیم می‌بینند.

بهترین منابع درسی برای قبولی در کنکور ریاضی را از بانک کتاب با تخفیف بخرید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 114 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 15:03

ثبت نام مدرسه علامه حلی

مدرسه‌های علامه حلی جز مدارس استعدادهای درخشان به شمار می‌روند و برای دانش‌آموزانی مناسبند که از نظر وضعیت تحصیلی قوی بوده و برای گرفتن رتبه بالا در کنکور هدف گذاری کرده‌اند.

 

این مدارس به روال مدارس استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان را از طریق آزمون ورودی می‌پذیرند. در صورتی که دانش‌آموزی بتواند آزمون دشوار ورودی مدرسه علامه حلی را پشت سر بگذارد، می‌تواند از امکانات آزموشی این مدارس استفاده کند. در این مطلب درباره آزمون، شیوه ثبت نام در آزمون مدرسه علامه حلی و سایر اطلاعات مورد نیاز دانش‌آموزان درباره این مدارس صحبت می‌کنیم. چنانچه مایلید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنید، این مطلب را بخوانید:

شرایط ثبت نام مدرسه علامه حلی

از جمله شرایط برای ثبت نام در مدرسه علامه حلی داشتن معدل حداقل ۱۹ در نوبت اول سال تحصیلی جاری و همچنین قبولی در آزمون‌های ویژه ورودی این مدرسه و در نهایت پذیرش در مرحله مصاحبه است. ممکن است این شرایط به نظرتان سخت بیاید، اما باید بدانید که بسیاری از دانش‌آموزان با هم رقابت می‌کنند تا بتوانند وارد مدرسه علامه حلی شوند.

نحوه ثبت نام برای آزمون مدرسه علامه حلی

برای اینکه بتوانید در آزمون مدارس علامه حلی شرکت کنید باید در سایت رسمی آن به آدرس www.atcc.com ثبت نام کنید. در مرحله اول باید اطلاعات خود را به صورت کامل ثبت کنید و سپس با پرداخت هزینه، مراحل ثبت نام را انجام دهید. داوطلبان باید پس از اعلام زمان ثبت نام از سوی این مدارس، به این سایت مراجعه کنند. شروع ثبت نام با پر کردن اطلاعات شخصی داوطلب صورت می‌گیرد که شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، کدملی، شهر و مرکز آموزشی و سایر اطلاعاتی است که باید صحیح و کامل ثبت شوند.

دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که بعد از ثبت نام رمز عبور و نام کاربری مخصوصی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. باید این رمز عبور را در جایی ثبت کنید تا در مراحل بعدی بتوانید از آن استفاده کنید. در صورتی که پنل سایت رسمی مدارس علامه حلی را دیده باشید، قسمت ویژه‌ای برای اطلاعات کاربری شما در نظر گرفته شده است.

همچنین به یاد داشته باشید که در دوره متوسطه، داوطلبانی می‌توانند ثبت نام کنند که در پایه نهم مشغول تحصیل باشند. مدارس علامه حلی ظرفیت محدودی دارند. به همین دلیل دانش‌آموزانی که بتوانند نمره خوبی در آزمون کسب کنند و پس از آن در مرحله مصاحبه نیز امتیاز خوبی بگیرند، می‌توانند وارد این مدارس شوند.

منابع خود برای قبولی در آزمون مدارس علامه حلی را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

 

 

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 105 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 14:59

معرفی بهترین کتاب کمک درسی ریاضی سوم ابتدایی

دانش‌آموزان در پایه‌های دبستان و دوره ابتدایی می‌توانند به دلایل مختلفی از کتاب‌های کار و کمک درسی استفاده کنند.

خرید کتاب کمک درسی به خصوص برای دروسی مثل ریاضی همیشه به این معنا نیست که دانش‌آموز در این درس ضعیف است. ممکن است دانش‌آموزان یکی دو مشکل در مباحث درس ریاضی داشته باشند و یا بخواهند با اهداف خاصی این درس را به شکلی عمیق‌تر مطالعه کنند.

به عنوان مثال خیلی از دانش‌آموزان از دوره ابتدایی و پایه سوم و چهارم برای آزمون تیزهوشان و آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان برنامه ریزی می‌کنند. به همین دلیل به کتاب‌های کمک درسی مناسبی برای دروس مختلف هر پایه نیاز دارند. به همین دلیل دانش‌آموزان به دنبال بهترین کتاب‌های کمک درسی برای دروس مختلف هستند؛ اگر شما هم به دنبال بهترین کتاب کمک درسی ریاضی سوم ابتدایی هستید، با این مطلب همراه شوید.

سیر تا پیاز ریاضی سوم ابتدایی گاج

کتاب سیر تا پیاز ریاضی سوم ابتدایی گاج از جمله کتاب‌هایی است که در سه بخش آموزش، امتحان و تست به دانش‌آموزان یاری می‌رساند. این کتاب درسنامه‌های بسیار خوبی دارد و تمرین‌های آن هم برای مطالعه و مرور مباحث بسیار مناسب است. دانش‌آموزان می‌توانند به منظور آشنایی با تست‌های هر مبحث و در شرایطی که مباحث را کامل مطالعه کرده‌اند از بخش تست کتاب هم استفاده کنند.

شاهکار ریاضی سوم ابتدایی کلاغ سفید

کتاب شاهکار ریاضی سوم دبستان انتشارات کلاغ سفید دو کتاب در یک کتاب است. دانش‌آموزان می‌توانند مباحث ریاضی را در بخش کتاب کار و نمونه سؤالات را در بخش شاهکار امتحانی مطالعه کنند. مجموعه کتابهای شاهکار انتشارات کلاغ سفید همچنین فیلم‌های آموزشی مناسب را به همراه پاسخنامه سؤالات امتحانی در اپلیکیشن رایگان کلاغ سفید در دسترس دانش‌آموزان قرار داده است.

این کتابها و سایر کتابهای پایه سوم ابتدایی را از سایت بانک کتاب با تخفیف بخرید.

ایران بوک...
ما را در سایت ایران بوک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بانک کتاب ایران بازدید : 110 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 14:55